0
נגישות

אופטימיזציה

אופטימיזציה למנועי חיפוש הינה דרך התאמת אתר האינטרנט שלכם למנועי חיפוש ובעיקר למנוע המוביל של גוגל. התאמה זאת יכולה לבוא לידי ביטוי הן על ידי מהירות פתיחת הדפים באתר, מאפיין שמנועי חיפוש מתחשבים בו. הן מבחינת סדר וניקיון של קוד המקור הקיים באתר, שזה משהו שבונה האתר או מקדם האתר שלכם צריך לטפל בו והן בעזרת התנהלות נכונה בשלב תכנות בניית קוד האתר תוך חלוקה נכונה לקבצים ע"פ תפקידם, כלומר יעילות.

אחד הקריטריונים החשובים ביותר שהנכם צריכים להתייחס אליו וקיים באופטימיזציה של אתר, הוא נוחות וקריאה תקינה ונכונה של האתר בידי מנועי החיפוש. תהליך האופטימיזציה הינו חשוב מאחר ובעזרת ביצוע נכון, ניתן לקדם את האתר שלכם בתוצאות מנועי החיפוש באופן טבעי ולקבל חשיפה ותעבורה רבה יותר לאתר. החיפושים המתבצעים במנוע החיפוש גוגל עומדים, נכון לזמן כתיבת מאמר זה, על יותר מ - 75% מכלל החיפושים ברשת האינטרנט. לפיכך בניית אתר בהתאם למנוע החיפוש של גוגל תגרום לתעבורה הגבוהה ביותר ובצורה המשמעותית ביותר.

בתהליך האופטימיזציה אתם נדרשים לעבוד על פי השיטות המקובלות על מנועי החיפוש. תהליך זה, בביצוע מושקע ונכון, יכול לכלול תוצאות ארוכות טווח, דבר שיחסוך לכם זמן רב וכסף בהמשך ובנייה מותאמת של האתר לגולשי האינטרנט.

עדיף שלא תשתמשו בשיטות שאינן מקובלות על מנועי החיפוש. בכל מקרה של ניסיון ליצירת קיצורי דרך בתהליך קידום אתר ברשת האינטרנט, למרות שתוכלו להשיג תוצאות מרשימות וטובות תוך זמן קצר. תוצאות אילו לרוב יהיו זמניות בלבד ויכולות לגרום לנזקים קבועים במיקום בתוצאות בעתיד. דבר שייפגע מאוד באתר שלכם ובמקרים מסוימים יגמור אותו ותצטרכו להתחיל הכול מהתחלה.

שיטות שאינן מקובלות על מנועי החיפוש הן למשל, כתיבת טקסט מוסתר שהינו טקסט שצבעו כצבע הרקע, על מנת שמנועי החיפוש יראו אותו, למרות שהמשתמשים לא. דוגמאות נוספות הן הפצצת מילות מפתח, שכפול תוכן ועוד. מנועי החיפוש בהחלט רואים את הדברים האלו וכשהם מזהים ניסיון לרמות, הם מענישים את האתר בהרחקה מהתוצאות, או במקרים סלחניים יותר, במיקום נמוך מאוד וחסר חשיבות.

מספר היבטים לגבי תהליך ההתאמה

התאמה לקוד האתר - הכוונה בכך שאתם צריכים להתאים את קוד האתר מתייחסת לחלק הקוד שהינו קוד המקור של הדף שאינו נראה לגולשים. אתם יכולים לראות את הקוד הזה ע"י לחיצה ימנית בעכבר ובחירה באפשרות הצד מקור או אם זה באנגלית view source. בקוד המקור בין היתר אתם צריכים להתייחס להתאמת תיאור הדף (Meta Description), התאמת כותרת הדף (Title) והתאמת מילות המפתח (Meta Keyword). עדיף שתבחרו בתהליך התאמה זה את תיאור התכנים הרלוונטיים ביותר לאתר האינטרנט שלכם, תוך כדי שאתם נותנים שיקול למילות המפתח שאתם רוצים להתקדם בהם.

התאמה לתוכן - תהליך התאמת התוכן שאתם צריכים לבצע, מתייחס לאותו מלל הנראה לכל הגולשים לעומת למשל שפת התגיות HTML. שפת התגיות HTML הינה אותו תוכן הנראה למנועי החיפוש הסורקים את אתר האינטרנט שלכם. בתהליך אופטימיזציה נכון אתר האינטרנט שלכם צריך לספק עזרה לסריקת האתר ע"י בנייה נכונה של האתר. למשל ע"י שימוש נכון בכותרות בהתחשבות במילות מפתח רלוונטיות, כדוגמת תגיות H1 ... H5. היחס של מילות המפתח לעומת התוכן הגלוי יהיה יחס הגיוני וסביר, שבד"כ מתקבל באופן טבעי מכתיבת התוכן עצמו. שימו לב לכך שגם מילות מפתח נרדפות נחשבות והיחס בין הכמות שלהן לתוכן צריך גם להיות הגיוני וסביר ובד"כ הוא היחס הנוצר מכתיבה טבעית. יחס מוגזם והפצצה של מילות מפתח יכולים לגרום למנועי החיפוש להבין שאתם מנסים להונות אותם ולקנוס אתכם על זה במיקום בתוצאות.

התאמה לעיצוב - תהליך ההתאמה שאתם עושים לעיצוב, מתייחס למלל המודגש המופיע בתוכן הנראה לגולשים. מנועי החיפוש יזהו בתהליך סריקת הדפים באתר שלכם, אילו מילות מפתח חשובת ורלוונטיות יותר על פי סימון הדגשת הביטויים שברצונכם להבליט ומופיעות בתוך התוכן המוצג בדפי אתר האינטרנט עצמו. ניתן גם לבצע את ההדגשה של הביטויים בעזרת קו תחתון.

התאמה לתמונות - יש הנוהגים לא לייחס חשיבות מיוחדת להשקעת זמן על התמונות הקיימות באתר, אך להתעלם מהן זאת תהיה טעות. ראשית כל, מאחר שרבים הגולשים שמחפשים תמונות וחלם יכולים להגיע לאתר שלכם על ידי תמונות שהם חיפשו ולכן אתם מפספסים פה קהל יעד פוטנציאלי. אבל דבר שעוד יותר גרוע בלהתעלם מתיאור התמונות, כשהכוונה היא בתוך קוד המקור ולא באופן שמוצג למשתמש, הוא שמנוע החיפוש של גוגל לא מתעסק עם ניתוח ועיבוד תמונות ו/או קבצי פלאש אלא רק טקסט. כדאי כאן לציין שהוא יכול לקרוא טקסט פנימי עבור אובייקטים של פלאש. לכן נדרשת התאמה של כל התמונות באתר שלכם על ידי שימוש למשל בתיאור מאפיין ה- ALT של כל אחת מהתמונות. דבר זה, כאשר מתבצע באופן נכון, יכול להכניס גולשים רבים נוספים שחיפשו תמונות קשורות. בהתעלמות מתיאור התמונות, גוגל יכול להתייחס לאתר שלכם כאל אתר פחות רציני ומושקע. כלומר שבעלי האתר לא טרחו מספיק ולא כתבו כותרות תיאור לתמונות ולכן האתר יכול להפסיד דירוג ולהפסיד קידום מתאים בתוצאות. כאשר מבצעים קידום אתרים מקצועי, כדאי לתת כותרת לכל התמונות ולא להתעצל.

השימוש שאתם עושים בקישורים בין דפי אתר האינטרנט שלכם, הינו בעל חשיבות בכל תהליך קידום אתר אינטרנט, ערך הקישור נמדד ע"פ מספר גדול של קריטריונים כמו רלוונטיות הדף ממנו יוצא כל קישור. כל דפי אתר האינטרנט יכולים להצביע בעזרת קישורים לדפים נוספים באתר. שיטה זאת יכולה לעזור לתהליך האופטימיזציה בצורה ניכרת. יש לבצע את הקישורים בצורה נכונה, דוגמה לצורה לא נכונה יכולה להיות קישור מהדף הראשי, למשל מאתר http://www.websitename.com לכתובת http://www.websitename.com/default.html שעלול לגרום לנזק בתהליך הקידום עקב יצירת מצב שמנועי החיפוש יכולים לפרש את זה בצורה לא נכונה ובעקבות זה שלחשוב שהדף הראשי נמצא רק ברמה שנייה.

בנימה אישית

אופטימיזציה של אתר היא תהליך מאוד חשוב שכל ספק שירותי קידום אתרים חייב לבצע. ביצוע נכון של אופטימיזציה יכול לדרג את האתר במיקום גבוהה באופן טבעי, מבלי שנעשתה עדיין עבודת קידום חיצונית נוספת. דבר זה יכול להוות חומת בטון בתהליך קידום אתרים מאחר וגם כאשר תפסיקו לשלם לחברת הקידום שלכם, עדיין תהיו במיקום יחסית גבוהה באופן טבעי ולאורך זמן רב.